Meraklı bir genç olan Himalaya’nın kurucusu M. Manal Burma Ormanları’nın derinliklerinde dolaşırken yerli halkın tedirgin fil sürüsünü sakinleştirmek için lokal bitkilerin köklerini kullandıklarına şahit oldu. Doğanın eşsiz gücünden etkilenen M.Manal hikayesi ve bitkilerin gizemini keşfetme hayali işte tam bu noktada 1930 yılında başladı.

Öyle ki ilham kaynağı olan Rauwolfia Serpentina bitkisi sayesinde dünyanın ilk doğal antihipertansif ilacı Serpina® 1934’de piyasaya sürdü.

M.Manal, insanlara doğanın iyileştirici gücünü bilimsel araştırmalarıyla buluşturmaya oldukça kararlıydı. Bu kararı doksan yıl sonra global bir firma olan Himalaya’nın vizyonunun temelini oluşturacaktı. Ayrıca bu çizgiden ilerlemek her evde sağlıklı bir yaşamın ve mutluluğun olması gibi bir misyona dönüşecekti.

M. Manal’ın hikayesinden sonra Himalaya’nın da uzun yolculuğu işte bu şekilde başladı. Bitkisel ürünlere şüphecilikle yaklaşılan bir dönemde kurucumuz hayallerini takip etmekten asla vazgeçmedi.

Zor zamanlardan geçirmesine rağmen annesinin bileziklerini ödünç alarak rehin vererek ,elle çalışan bir kapsül makinesi satın aldı.

M. Manal, dört yıllık kapsamlı bir araştırmadan sonra Serpina®'yı formüle etti.

Bu sayede Himalaya'nın bilim ve araştırmaya dayanan temelleri oluşmaya başladı. M.Manal’ın öncelikli hedefi ise geleneksel Hint Ayurveda bilimini çağdaş yöntemler ile modern topluma kazandırmaktı.

Çalışmalarına özenle devam eden M. Manal 1955 yılında, Himalaya markası ile özdeşleşecek bir karaciğer formülasyonu olan Liv.52®'in piyasaya sürülmesiyle takviye edici gıda sektöründeki ikinci atılımı başlattı.

Liv.52® markanın en çok satan bitkisel gıda takviyesi haline geldi. Bu yıllarda; Septilin®, Cystone®, Bonnisan® ve Rumalaya® Forte® gibi birçok ikonik formülasyon tanıtıldı ve tüketicinin güvenini kazanan Himalaya her gün daha emin adımlar atarak büyümeye devam etti.

Araştırmalarımız çeşitli segmentlere yayıldıkça, tüm ürün yelpazemizi tek bir şemsiye altında toplamak için "1930'dan beri Himalaya" mottosu ile markalaşma çalışmalarına başladık.

Bu doğrultuda ürün portföyümüzü Takviye Edici Gıda, Kişisel Bakım, Bebek Bakımı, Anneler için Himalaya, Sağlık&Zindelik ve Hayvan sağlığı olarak konsolide ettik.

Himalaya’nın 100 den fazla ülkede 500’e yakın ürünle lider bir marka olmasının sebebi, doğaya olan bağlılığı ve inancından kaynaklanmaktadır.